Polityka prywatności w firmie
UBEZPIECZENIA Jacek Strzałka
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich z usług oferowanych przez firmę UBEZPIECZENIA Jacek Strzałka.
2. Administrator danych osobowych dokłada wszelkich starań celem zapewnienia poszanowania prywatności i ochrony udzielonych informacji osobowych przez Użytkowników podczas korzystania z Serwisu oraz w tym celu podejmuje wszelkie niezbędne działania.
§ 2
Administrator Danych Osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Jacek Strzałka działający pod firmą UBEZPIECZENIA Jacek Strzałka z siedzibą w Łodzi (94-050) przy ul. Wyszyńskiego 97A, NIP: 7272203620.
§ 3
Zasady gromadzenia Danych Osobowych Klientów
1. Przeglądanie Serwisu nie wymaga podawania danych osobowych, lecz może się wiązać z korzystaniem z plików Cookies, w zależności od ustawień, jakich dokonał Użytkownik.
2. Niepodanie przez Użytkownika danych osobowych nie pozwoli na kontakt z Administratorem poprzez Serwis za pośrednictwem dedykowanych formularzy.
3. Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane w następujących celach:
• w celu przedstawienia i realizacji umowy ubezpieczenia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO przez czas trwania umów oraz transakcji, jak również konieczności realizacji rozliczeń oraz do czasu przedawnienia roszczeń,
• w celu świadczenia usługi umożliwiającej porównanie ofert i zawarcie umowy ubezpieczenia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO przez czas trwania umów oraz transakcji, jak również konieczności realizacji rozliczeń oraz do czasu przedawnienia roszczeń,
• w celu realizacji marketingu bezpośredniego produktów lub usług administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych,
• w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy ubezpieczenia – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO przez czas trwania umów oraz transakcji, jak również konieczności realizacji rozliczeń oraz do czasu przedawnienia roszczeń,
• w celu wystawienia faktur, rachunków, not obciążeniowych, prowadzenia ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości przez okres prawem przewidziany,
• w celu udzielenia Państwu odpowiedzi na zadane pytania, np. w związku z prowadzoną korespondencją elektroniczną na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, bądź poprzez formularze kontaktowe znajdujące się na naszej stronie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO przez okresy prawem przewidziane w zależności od przedmiotu i tematyki prowadzonej korespondencji,
• w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń i obrony praw administratora danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO przez okres, po upływie którego dojdzie do przedawnienia roszczeń,
• w celu rozpatrzenia reklamacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO przez okres na jaki przepisy prawa obligują do przechowywania informacji i dokumentów i w związku z tym do przetwarzania danych,
• w celu weryfikacji wiarygodności płatniczej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO przez okres niezbędny do dokonania takiej oceny,
• w pozostałych prawnie uzasadnionych wypadkach, w których Państwa dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie określonych przepisów prawnych oraz przez okres prawem przewidziany.
4. Administrator danych osobowych wyraźnie wskazuje w Serwisie, które Usługi świadczone w ramach Serwisu wymagają podania danych osobowych.
5. Dane osobowe użytkowników mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania, pod warunkiem, że Użytkownik wyraził na to zgodę. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach analizy podanych przez Użytkownika informacji w celu personalizowania oferty w zakresie ochrony ubezpieczeniowej.
§ 4
Zakres przetwarzania danych osobowych oraz okres ich przetwarzania
1. Administrator danych osobowych gromadzi także dane o adresie IP Użytkowników w celach statystycznych oraz do sprawniejszego rozwiązywania zgłaszanych problemów.
2. Dane osobowe Użytkowników będą przechowywane przez okres świadczenia Usług chyba że przepisy prawa przewidują dłuższy okres ich przetwarzania.
§ 5
Uprawnienia Użytkowników
1. Każdy Użytkownik posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
2. Każdy Użytkownik ma prawo wniesienia skargi do Prezesa UODO, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych jego dotyczących narusza przepisy RODO.
§ 6
Informacje handlowe
1. Administrator może przesyłać Użytkownikom, w tym na podane przez nich adresy e-mail, informacje handlowe na temat produktów i usług Administratora oraz innych produktów i usług, pod warunkiem, że Użytkownik wyraził zgodę na ich otrzymywanie. Użytkownik może w każdej chwili odwołać zgodę.
2. Administrator może przetwarzać dane osobowe w celu ulepszenia usług, a także w celu dostosowania wyświetlanych w Serwisie reklam, materiałów lub rekomendacji do preferencji lub zainteresowań Użytkownika, pod warunkiem, że Użytkownik wyraził na to zgodę.
§ 7
Wykorzystanie plików Cookies
1. Pliki Cookies, tzw. „Ciasteczka” to pliki tekstowe zapisywane przez przeglądarkę na dysku komputera Użytkownika, w celu przechowywania informacji służących do identyfikowania Użytkownika, bądź zapamiętywania historii podejmowanych przez niego działań.
2. Serwis używa technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach.
3. Korzystając z Serwisu, poprzez odpowiednie skonfigurowanie ustawień Twojej przeglądarki wyrażasz zgodę na stosowanie Cookies i innych podobnych technologii zgodnie z niniejszą Polityką Prywatności. Jeżeli nie zgadzasz się na używanie przez nas Cookies lub innych podobnych technologii, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki lub zrezygnować z korzystania z Serwisu.
4. Pliki Cookies, tzw. „Ciasteczka” są wykorzystywane w następujących celach:
• identyfikowania Użytkownika i poprawnego przypisywania mu danych historycznych, zebranych podczas poprzednich wizyt w Serwisie Administratora,
• lepszego dopasowania treści i reklamy do oczekiwań i zainteresowań Użytkownika,
• ułatwienia Administratorowi lub reklamodawcom prezentowanie Użytkownikowi Internetu reklam dopasowanych do zainteresowań Użytkownika,
• optymalizacji korzystania z Serwisu,
• dostosowania Serwisu do potrzeb Użytkowników, oraz
• tworzenia statystyk oglądalności podstron Serwisu.
5. Użytkownik może nie wyrazić zgody na umieszczanie na jego komputerze „Ciasteczek“ m.in. za pomocą ustawień przeglądarki.
6. Używając Cookies w Serwisie nigdy nie identyfikujemy tożsamości Użytkowników na podstawie informacji przechowywanych w Cookies. Dane eksploatacyjne (dane o zachowaniu Użytkowników) zbierane przy użyciu Cookies lub innych podobnych technologii mogą być także zestawiane z danymi demograficznymi (np. wiek, płeć, wielkość miejscowości) podanymi nam przez Użytkowników przy rejestracji do naszych usług. W takim każdym wypadku, zestawiane dane pozbawione są wszelkich oznaczeń identyfikujących Użytkownika (anonimizacja danych). Do realizacji celów wskazanych powyżej, Administrator może współpracować z partnerami biznesowymi, np. reklamodawcami, firmami badawczymi i dostawcami aplikacji, z jednoczesnym zapewnieniem pełnej ochrony danych osobowych.
7. Obok plików cookies Serwis może również gromadzić dane zwyczajowo zbierane przez administratorów systemów internetowych w ramach tzw. logów lub plików dziennika. Informacje zawarte w logach mogą obejmować m.in. adres IP, rodzaj platformy i przeglądarki internetowej, dostawcę Internetu oraz adres strony, z której dokonano wizyty w Serwisie.
§ 8
Bezpieczeństwo
1. Zaleca się samodzielne zachowanie zasad bezpieczeństwa.
2. W szczególności należy zachować w poufności login i hasło i nie udostępniać ich osobom trzecim.
§ 9
Przekazywanie i udostępnianie danych osobowych
1. Administrator może przekazać lub udostępnić dane osobowe osobom trzecim w przypadku gdy:
a) Użytkownik wyrazi na to zgodę lub
b) będzie to uzasadnione przepisami prawa lub
c) będzie to niezbędne w celu świadczenia i realizacji Usług.
2. W powyższych przypadkach dane osobowe zostaną przekazane na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych, chyba że przepisy prawa wyłączają taki obowiązek.
§ 10
Prawa Użytkowników
Administrator zapewnia Użytkownikowi możliwość usunięcia jego danych osobowych na jego żądanie, a także w innych przypadkach, na podstawie przepisów obowiązującego prawa.